Kontakta bemanningsavdelningen
Den här tjänsten kräver inloggningKontakta bemanningsavdelningen
I Varbergs kommun finns en kommungemensam bemanningsavdelning som förser tre förvaltningar med timavlönade vikarier: förskole- och grundskoleförvaltningen, serviceförvaltningen och socialförvaltningen.
Visa utdrag ur belastningsregistret
För att kunna arbeta som timavlönad vikarie på bemanningsavdelningen måste du visa upp ett aktivt utdrag ur belastningsregistret som du beställer via polisens webbplats (både för ”Skola eller förskola” och ”Barn- med funktionsnedsättning”).
Belastningsregistret - begär utdrag
Via den här e-tjänsten bokar du tid för att visa ditt utdrag ur belastningsregistret.
När du visar upp ditt utdrag ur belastningsregistret ska du även ha med dig giltig legitimation. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du ta med dig ditt arbetstillstånd och visa pass, nationellt id-kort eller personbevis.
Göra sjuk- och friskanmälan
Vid frånvaro som exempelvis sjukdom och vård av barn (vab) ansvarar du som timavlönad vikarie för att kontakta samtliga verksamheter som du är bokad på under din frånvaro. Du ska också informera bemanningsavdelningen så att din frånvaro kan registreras. Det gör du via den här e-tjänsten. Tänk på att du ska göra friskanmälan den här vägen när du är frisk och kan återgå till arbete.
Även medarbetare på kost- och städavdelningen och Varberg direkt gör sjuk- och friskanmälan via den här e-tjänsten.
Frågor kring din anställning
Om du har frågor om din anställning som timavlönad vikarie kan du ställa dem via den här e-tjänsten.
Arbetsgivarintyg
Om du vill ha eller behöver ett arbetsgivarintyg kan du begära intyg via: Begäran intyg
Söka jobb på bemanningsavdelningen
Vill du jobba på bemanningsavdelningen så hittar du lediga tjänster via: Lediga jobb | Varbergs kommun
Övriga frågor
Vid övriga frågor är du välkommen att mejla oss på bemanningsavdelningen@varberg.se eller ringa 0340-884 00.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- 14 dagar efter att ärendet är avslutat
Mottagare av personuppgifter
Serviceförvaltningen
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Servicenämnden
svn@varberg.se
Bemanningsavdelningen
bemanningsavdelningen@varberg.se
0340-884 00