Kontakta bemanningsavdelningen
Den här tjänsten kräver inloggningI Varbergs kommun finns en kommungemensam bemanningsavdelning som förser grundskoleförvaltningen, serviceförvaltningen och socialförvaltningen med timavlönade vikarier.
Den här tjänsten riktar sig till dig som ska anställas eller är anställd timvikarie på bemanningsavdelningen.
Genom tjänsten kan du:
-
Skicka in sjuk- och friskanmälan
-
Anmäla VAB (vård av sjukt barn)
-
Boka tid för uppvisande av belastningsregister
-
Skicka in intyg eller förnyat belastningsregister
-
Ställa frågor om din anställning
Innan du skickar in ditt ärende kolla gärna om du kan hitta svaret på din fråga här
Vid frånvaro som exempelvis sjukdom och vård av barn (vab) ansvarar du som timavlönad vikarie för att kontakta samtliga verksamheter som du är bokad på under din frånvaro. Du ska också informera bemanningsavdelningen så att din frånvaro kan registreras. Det gör du via den här e-tjänsten. Tänk på att du ska göra friskanmälan den här vägen när du är frisk och kan återgå till arbete.
Även medarbetare på kost- och städavdelningen och Varberg direkt gör sjuk- och friskanmälan via den här e-tjänsten.
För att kunna arbeta som timavlönad vikarie på bemanningsavdelningen måste du visa upp ett aktivt utdrag ur belastningsregistret som du beställer via polisens webbplats (både för ”Skola eller förskola” och ”Barn- med funktionsnedsättning”).
Belastningsregistret - begär utdrag
Via den här e-tjänsten bokar du tid för att visa ditt utdrag ur belastningsregistret.
När du visar upp ditt utdrag ur belastningsregistret ska du även ha med dig giltig legitimation. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du ta med dig ditt arbetstillstånd och visa pass, nationellt id-kort eller personbevis.
Om du vill ha eller behöver ett arbetsgivarintyg kan du begära intyg via: Begäran intyg
Om du behöver vara hemma för vård av sjukt barn ska du anmäla det via den här e-tjänsten.
Om du behöver vara frånvarande för VAB från fler arbetspass de närmsta dagarna kan du meddela oss på Mina sidor.
Samma gäller som för VAB av barn som du är vårdnadshavare för.
Glöm inte lägga in barn som du kan vabba för i personalingången.
Om du har frågor om din anställning ska du i första hand leta här, i frågor och svar. Om du inte hittar svaret på din fråga kan du skicka in ett ärende via e-tjänsten och ställa din fråga. Du kommer att få svar på din fråga via Mina sidor.
- Behöver du hjälp med Time pool - kontakta Bemanningsavdelningen via den här e-tjänsten.
Lathund för inloggning i Time Pool: lathund. 1.pdf
- Behöver du hjälp med Medarbetarwebben/personalingång/mejl - Kontakta Internservice 0340 88686 / Logga in på Självbetjäningsportal
- Vi tar alltid interna referenser och ser över din tillgänglighet innan vi eventuellt placerar ut på ny enhet.
- Lägg in ärende på övriga frågor.
Du använder vår externa e-tjänst där du beskriver ditt ärende så återkopplar vi till dig. Kontakta bemanningsavdelningen - Varbergs kommun
Nej, det ingår ej.
Arbetar du inom vård och omsorg så bistår arbetsplatsen med arbetskläder där det är bestämt.
Arbetar du inom Grundskola och förskola bistår arbetsgivaren ej med arbetskläder
Du hittar ditt anställningsbevis i den digitala personalakten som du finner på startsidan i din personalingång.
Som timavlönad vikarie behöver du ha arbetat 705 timmar innan du kan ta del av det årliga friskvårdsbidraget från Varbergs kommun. Då får du 125 kronor per månad.
I epassi-appen visas det vilket belopp du är berättigad till.
Du hittar mer information om friskvårdsbidraget och hur man använder det här på Medarbetarwebben
Som medarbetare i Varbergs kommun får du din lön den 27:e varje månad. Om den 27:e infaller en helg betalas lönen ut den sista vardagen innan dess.
I december månad får du din lön utbetalad sista vardagen före julafton.
Som timavlönad vikarie betalas lön för arbetade timmar i efterskott. Då får du alltså arbetade timmar i september utbetalade på löneutbetalningen i oktober.
För att säkerställa att du får rätt lön varje månad har du ett ansvar att kontrollera din lönespecifikation.
Din lönespecifikation hittar du på startsidan i din personalingång.
Vi tar alltid interna referenser och ser över din tillgänglighet innan vi eventuellt placerar ut på ny enhet.
I vår lathund Lägga intresseanmälan - Time Care Pool 1.pdf guidar dig hur du lägger en intresseanmälan.
Om du har en fråga som du inte hittar svaret på får du gärna använda den här e-tjänsten för att skicka in din fråga till bemanningsavdelningen. Beskriver din fråga så tydligt som möjligt, så återkopplar vi till dig.
Kul att du är intresserad av att jobba hos oss som vikarie. Lediga jobb och annonser hittar du via: Lediga jobb | Varbergs kommun
Bemanningsavdelningen
bemanningsavdelningen@varberg.se
0340-884 00
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- 14 dagar efter att ärendet är avslutat
Mottagare av personuppgifter
Serviceförvaltningen
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Servicenämnden
svn@varberg.se
Följande behövs för e-tjänsten
- För att skicka in ett ärende behöver du logga in med bank-id