Mitt Wärna - för dig som ställföreträdare hos Överförmyndaren i väst

LÄS MER

Här kan du som är god man, förvaltare eller förmyndare lämna in ansökningar och ställa frågor till Överförmyndare i väst via tjänsten Mitt Wärna (e-wärna GO).  För att använda tjänsten måste du logga in med bank-id.

Genom tjänsterna i Mitt Wärna kan du 

  • Se dina inskickade ärenden 
  • Kontakta Överförmyndaren om du har frågor i ett ärende
  • Skicka in nya ärenden:
    • Ansöka om samtycke till uttag från spärrat konto
    • Ansökan om samtycke till försäljning, eller köp, av fastighet eller bostadsrätt
    • Ansöka om samtycke till placering
    • Ansöka om samtycke till arvskifte
    • Begära ett nytt registerutdrag
    • Lämna in redogörelse för ensamkommande barn
    • Yttrande anhörig förvaltningsåtgärd
    • Lämna förteckning, årsräkning och övrig redovisning till överförmyndaren genom att använda de tjänsterna
    • Lämna intresse för ett nytt uppdrag

Till Din hjälp finns användarhandböcker som ligger under knappen blanketter samt instruktionsfilmer som du hittar här:  Mitt Wärna - Kom igång | Kunskapscenter - Pinea

Om du saknar bank-id

Om du inte har något bank-id kan du skicka in dina ärenden med blanketter. Du hittar blanketter för tjänster som finns i Mitt Wärna under Blanketter.
Kontakta Överförmyndaren i väst kan du som saknar bank-id göra via e-tjänsten Kontakta Överförmyndare i väst - Varbergs kommun eller genom att ringa Varberg Direkt 0340-88 00 00

Frågor om e-tjänsten

Överförmyndare i väst
ofm@varberg.se
0340-88000

Personuppgiftsansvarig

Överförmyndarnämnden
ofm@varberg.se