Ansökan social samfond 2 och 3
För att ansöka om fondmedel kommer du att behöva ange följande personuppgifter: Personnummer, namn, adress, telefonnummer och eventuellt kontonummer. Kommunen begär endast in de personuppgifter som är nödvändiga för att behandla det ärende som uppstår när du ansöker om fondmedel.
Fyll i ansökningsblanketten och glöm inte din namnunderskrift. Är du under 18 år måste vårdnadshavaren skriva under blanketten.
Du skickar ansökningsblanketten till:
Varbergs kommun
Socialförvaltningen
432 80 Varberg
Ansökan ska vara inkommen senast 30 september.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
- Telefonnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Om du beviljas fondmedel så registreras namn och bankkonto i ekonomisystemet i samband med utbetalning.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- Dina personuppgifter kommer att vara tillgängliga för de som hanterar ditt ärende och under den tid som det finns behov av att behandla dem.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
sn@varberg.se