Felanmälan av kommunala fastigheter
De fel som du kan anmälas här är fel på själva fastigheten eller fel på utrustning som hör ihop med fastigheten.
I nästa steg får du välja en kategori för din felanmälan och därefter göra ytterligare ett par val och sedan fylla i ett formulär.
Du kan göra din felanmälan när som helst på dygnet. Det du anmäler blir ett ärende som hanteras under kontorstid.
Akuta ärenden i kommunala fastigheter
- Akut felanmälan under kontorstid - ring Varberg direkt på 0340-880 00.
- Akut felanmälan utanför kontorstid - ring Räddningstjänsten på 010-219 30 00.
- Gäller det en vattenläcka - ring VIVAB på 075-727 40 00.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Ändamålet med behandlingen
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- I enlighet med arkivlagen
- Ärenden lagras i upp till 10 år, därefter gallras de.
Mottagare av personuppgifter
Serviceförvaltningen
Övriga upplysningar
Personuppgifter hanteras i verksamhetssystemet Xpand.
För mer information om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun klicka här.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Servicenämnden
svn@varberg.se
Varberg Direkt
varbergdirekt@varberg.se
0340-88000