Felanmälan av kommunala fastigheter
De fel som du kan anmälas här är fel på själva fastigheten eller fel på utrustning som hör ihop med fastigheten.
I nästa steg får du välja en kategori för din felanmälan och därefter göra ytterligare ett par val och sedan fylla i ett formulär.
Du kan göra din felanmälan när som helst på dygnet. Det du anmäler blir ett ärende som hanteras under kontorstid.
Akuta ärenden i kommunala fastigheter
- Akut felanmälan under kontorstid - ring Varberg direkt på 0340-880 00.
- Akut felanmälan utanför kontorstid - ring Räddningstjänsten på 010-219 30 00.
- Gäller det en vattenläcka - ring VIVAB på 075-727 40 00.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- I enlighet med arkivlagen
- Ärenden lagras i upp till 10 år, därefter gallras de.
Mottagare av personuppgifter
Serviceförvaltningen
Övriga upplysningar
Personuppgifter hanteras i verksamhetssystemet Xpand.
För mer information om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun klicka här.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Servicenämnden
svn@varberg.se
Varberg Direkt
varbergdirekt@varberg.se
0340-88000