Felanmälan Lifecare och Phoniro Care
Den här e-tjänsten använder ni för att göra felanmälningar kopplat till något av följande system (LMO, Life care utförare, Life care planering eller Phoniro care)
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- 1 månader - i e-tjänsteplattformen.
- 1 år - i verksamhetssystemet TopDesk.
Mottagare av personuppgifter
Socialförvaltningen
Ärenden kommer att hanteras i verksamhetssystemet TopDesk.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
sn@varberg.se
Helena Frejd
helena.frejd@varberg.se