Felanmälan Lifecare och Phoniro Care
Den här e-tjänsten använder ni för att göra felanmälningar kopplat till något av följande system (LMO, Life care utförare, Life care planering eller Phoniro care)
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- 1 månader - i e-tjänsteplattformen.
- 1 år - i verksamhetssystemet TopDesk.
Mottagare av personuppgifter
Socialförvaltningen
Ärenden kommer att hanteras i verksamhetssystemet TopDesk.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
sn@varberg.se
Helena Frejd
helena.frejd@varberg.se