Kontakta Varbergs kommun
Varberg direkt – din väg in i kommunen
Välkommen att kontakta Varbergs kommun genom kontaktcentret Varberg direkt. Här kan du ställa frågor, komma med synpunkter eller göra felanmälningar kring sådant som har med kommunen och den kommunala servicen att göra.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- 1 dag i e-tjänsteplattformen.
- 6 månader i ärendehanteringsystem, TopDesk.
Mottagare av personuppgifter
Serviceförvaltningen
Serviceförvaltningen kan komma att skicka vidare ärenden till andra förvaltningar som berörs.
Övriga upplysningar
Personuppgifter som anges i personuppgiftsbehandlingen är valfri att ange i e-tjänsten.
För mer information om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun klicka här.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Serviceförvaltingen
svn@varberg.se
Varberg direkt
0340- 88000