Föreningsbidrag Socialförvaltningen

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

För att kunna ansöka om bidrag ska föreningen:

  • Verka i Varbergs kommun och rikta sig till kommunens invånare.
  • Vara ett viktigt komplement till socialnämndens arbete.
  • Ha som huvudsyfte att ge stöd till målgrupper inom socialnämndens område.
  • Ha bedrivit verksamhet i minst ett år för att kunna söka verksamhetsbidrag.
  • Ha stadgar och en styrelse som valts på ett årsmöte.
  • Ge socialnämnden den information som behövs för att kontrollera uppgifter och bidrag.
  • Ha ett organisationsnummer samt eget plus- eller bankgiro.

Ansökan Ansökan ska vara komplett, underskriven av behörig firmatecknare och innehålla:

  • Beskrivning av föreningens mål och aktiviteter, samt hur bidraget ska användas.
  • Information om personalkostnader och personalens uppgifter.
  • Redovisning av bidrag från andra finansiärer.

Till ansökan ska också bifogas:

  • Stadgar, styrelse och revisorer (godkända på årsmöte).
  • Budget för ansökningsåret.
  • Årsredovisning och revisionsberättelse.

 Verksamhetsberättelse, där det ska framgå:

  • Hur föregående års bidrag använts.
  •  Om målen förra året uppnåddes.
  • Antal aktiviteter och styrelsemöten.
  • Antal medlemmar under året.

 

Frågor om e-tjänsten

Christine Kling
christine.kling@varberg.se

Personuppgiftsansvarig

Socialnämnden
sn@varberg.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa