Ansökan om gästkonto till Campus Varberg
Den här tjänsten kräver inloggningI denna e-tjänst kan gästlärare på Campus Varberg beställa användarkonto för att kunna logga in på Campus Varbergs datorer.
Du behöver logga in med e-legitimation för att göra beställningen.
Ditt konto kommer ha en begränsad giltighetstid, max 6 månader. Kontakta utbildningsledare på Campus Varberg för att komma överens om hur länge du behöver tillgång till ditt konto.
När kontot avaktiverats så behöver du göra en ny beställning av gästkonto via denna e-tjänst för att få ny tillgång till ditt konto.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
För att handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- Tills kontot inaktiveras
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter inom Varbergs kommun Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten lämnas i första hand till personuppgiftsansvarig, se kontaktuppgifter nedan.
Du kan även välja att vända dig till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kommunens dataskyddsombud når du på dataskyddsombud@varberg.se eller 0300-83 40 66
Personuppgiftsansvarig
Utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden
uan@varberg.se
Campus Varberg
info@campus.varberg.se
0340-697400
campus.varberg.se